COOL SOM BONO

I veckan när jag stod i trapphuset i färd med att kasta en halvgammal soppåse hör jag grannen komma nertraskande. Jag inser att jag ser lite märklig ut där jag står vinterklädd. Jag har på mig en svart rock uppdragen och tillknäppt. Svart luva som täcker hela huvudet och en bra bit ner och till detta ett par mörkbruna solglasögon modell större. Till grannen ler jag lite tafatt och säger urskuldande: -Ja..jag ser väl ut som en bankrånare med mössan och glasögonen.

Grannen säger inte mycket utan vi traskar neråt i trappan.
Han före, jag efter.
Precis innan vi går ut genom porten säger han (fortfarande ser jag bara hans ryggtavla)
- Du ser ut lite som han, Bono!

image11
-Åh...tack, säger jag.

-Vad fan menar du? Vill du se ut som en gammal gubbe?? säger grannen och traskar vidare mot sin bil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0