PLOCKGODIS FRÅN NONSENSAKUTEN

För dig som inte hängt med i Nonsensakutens barndom kommer här lite greatest hits från gamla bloggen i repris:
image59
OLIKA BLOGGAR - BÅDA SIGNERADE BILDT

Vad kul det är att både far och son Bildt bloggar.
Innehållet och inte minst tilltalet i deras respektive bloggar skiljer sig av förståeliga skäl åt.
Så här kan man läsa i faderns blogg; Alla dessa dagar : En osäker fråga gäller när reformtraktatet kan träda i kraft. Bäst vore självfallet om traktatet är helt och hållet klart i december i år och därefter alla medlemsstater klarar av att ratificera under det kommande året. Men alldeles säkert att en sådan tidtabell kan hållas är det inte - och det påverkar planeringen kanske allra främst för det tjeckiska ordförandeskapet våren 2009.

Och så här står det i sonen Nils Bildts blogg: Här är jag igen, lat och allt. Jag måste skirva mer slår det mig plötsligt när jag går hem, jag fick lite hjälp på traven på Muf mötet med att inse att jag var lat och jag måste medge att de har en poäng. Men då kommer frågan igen? Vad ska jag skriva om? Jag menar, vem f-n vill höra vad jag satt och tänkte på matten idag? Om någon skulle vilja veta är det bara maila mig, gör det fort då innan jag glömmer det. Äsch, jag får hitta på nåt, få ändan ur vagnen och skriva mera?.

THAILÄNDSK PAUS
En lite tjejig politiker i Bangkok har gjort bort sig och handlat Toblerone på statens kreditkort. Kritiken växer. Nu tvingas hon ta en thai-mat....

TUNG LITTERATUR
Åsa Linderborg har ju rönt enorm succé med sin roman "Ingen äger mig". Nu ryktas det att artisten Peter Harrysson också skall ge ut en roman. Den skall heta "Ingen väger mig".

TERRORIST
-Har du hört att Usama Bin Laden har en brorsa som inte alls bryr sig om terror och heligt krig mot de förtappade själarna i Vita Huset?
-Nej. Vad heter han?
-Skitsamma Bin Laden.

PÅLÄGG - SÅNA ÄGG SOM PÅL LÄGGER
Det är märkligt det här med pålägg. Det bara vimlar av medvurst i alla möjliga varianter. Någon motvurst finner man dock icke...

TÄNKBAR KVÄLLSTIDNINGSRUBRIK?
Man med prostataförstoring fastnade i nykterhetskontroll... Slapp blåsa...

BEKVÄMT
Hur är det nu...tar alla parlamentsledamöter i Thailand sig till jobbet med kollektivtrafik? Nej...det finns en och annan som föredrar Taksin....

STABILT?
Vad är det för likhet mellan ett svenskt säkerhetsbälte och läget i Mellanöstern? Jo..det måste vara ordentligt spänt för att fungera fullt ut.

LÄSTE FEL
Ägnade en stund åt att ögna igenom en platsannons. Läste lite slarvigt och hajade till inför att man tydligen sökte personal som var "uttråkad"... Det skulle tydligen vara "utåtriktad"... Viss skillnad...

VILDA FRUKTER
Drack ett nytt mineralvatten idag. Det var Loka som lanserat vatten med smak av "vildäpplen"... Till skillnad då från "tamäpplen"...

NÄR THE ARK GÅR TILL BANKOMATEN...
....tittar man extra noga på sitt Ola Saldo!

HUR MAN KÄNNER IGEN "TV4 FAKTA"
Det finns två sätt att säkert ta reda på om det är så att man tittar på TV4 Fakta. Antingen så visar de Hitler...eller så visar man en omfattande obduktion.
För att känna igen TV4 Plus skall man leta efter hästar som springer, bögiga inredare i slips eller hemsökta hus...då har man kommit rätt.

PUCKAT
Undrar om Sverige kommer att torska i Hoki-VM?

MISSBRUK
Vad kallas mobiltelefonmissbrukarens sommarledighet?
-sms-ter...

LIKA SOM BÄR
Fredrik Wikingsson, journalist och programledareimage60är förbaskat lik Disneys Pinocchioimage61







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0