APKOSTYM

Ännu ett inlägg om apor. Denna gång handlar det inte om bröderna Schulman utan om min son; Ville.

I maj kommer barnens dagis att anordna en maskerad. Eftersom vårt hushåll innehåller en ordentlig och organiserad pragmatiker skall självklart kostymeringen spikas redan nu, i början av april.

För Elsas del är det enkelt. Hon får helt enkelt ikläda sig fjolårets succédräkt; en Pippi Långstrumpkostym.
Tillsammans med hennes röda hår kommer succén att vara given. Det handlar om en ren typecasting.

Saken blir då istället att ikläda lillebror en passande kostym. Tanken flög förbi och idén kläcktes ganska snabbt: självfallet skall Ville komma till dagis utklädd till apa!
Som en komplettering till sin syster, en Herr Nilsson, så att säga.

Sagt och gjort; Ville (som klättrar, klänger och är allmänt klåfingrig som en apa) kommer att passa utmärkt i rollen. Enda kruxet just nu är väl själva apkostymen. Min fråga är: finns det speciella apkostymer för barn på 2 år och om inte - hur skall en typisk apkostym se ut? Vad skall man lägga krutet på?

Brun får den väl vara. Med stora öron. Och lång svans.
Men - kommer folk att fatta grejen. "Titta på Ville. Han har klätt ut sig till...hund?
Frågan bollas nu vidare till läsarna av denna blogg: Hur skall jag lösa apkostymfrågan? Några tips?

Kommentarer
Postat av: björk

åh! Jag är expert på pippi långstrump men nu beror det väl alldeles på ifall att han ska vara apa eller ifall att han ska vara just Herr Nilsson. Hrm hrm. Jag har en Herr Nilsson hemma, men han är iklädd gröna kläder och stråhatt och det har väl ändå inte bok-Herr Nilsson? Eller har han det? Njä, det bidrar nog bara till ännu mer förvirring. Och svett. Bruna kläder med grön dress utanpå? Och öron genom stråhatten? haha, glöm allt jag skrivit.

Sikta in dej på att se några pippi långstrump-filmer och genast kommer inspirationen att komma farande. Och jag tror bestämt att krutet ska läggas på själva ap-gång-stilen, om man inte vill förväxlas med hund/annat djur. Och en låååång svans. Och ruuunda öron.

Ja. Jag är nykter men väldigt trött.
hej.

2008-04-12 @ 03:14:54
Postat av: Mattias

Tack för tipset, Björk. Skall se över dessa möjligheter även om min pragmatiska sambo håller på att överge hela apgrejen och istället tjacka en batmandräkt. Vi får se hur det går.

2008-04-12 @ 21:09:27
URL: http://nonsensakuten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0