ETT RUM MED HÖRFEL

I nya lägenheten har vi som bekant fixat och donat, packat och trixat, spikat och möblerat, hängt tavlor och satt upp armaturer och så vidare till förbannelse.

För att inte nämna det här med att matcha alla färger.
Elsas rum går i rött och vitt, röda gardiner, röd/vit matta, rött och vitt sängöverkast.

Häromdagen när jag var inne hos henne sa jag lite förstrött i samma stund som jag provsatt hennes nya säng:
-Trivs du på ditt rum?

Elsa - som var djupt involverad i att sortera saker till sin barnspis, säger efter en stund:
-Ja...det är ganska trist på mitt rum.

Jag inbillar mig med en dåres envishet att den stackars lilla flickan enbart har hört fel. Inget annat.
Ett hörfel, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0