STEKFLÄSK - DEN NYA SNABBMATEN?

Hemma äter vi trots allt en ganska rustik mat.
Det blir ganska mycket otidsenlig husmanskost som enligt min sambo dessutom är nyttig.

Dillkött, bönsoppa, chevrespäckade laxfiléer, ärtsoppa, falukorv, torsk, spenat och potatismos och så vidare.
Självklart även pasta och ibland wok men som sagt; husmanskosten utgör hjärtat i utbudet.

Häromdagen spisade vi fläsk med bruna bönor. En klassiker.
Dessutom blev det riktigt stekfläsk denna gång och inte - som brukligt är - kassler i skivor (det magra alternativet).

Under inmundigandet av denna föda slog det mig. Det blev en snilleblixt. Jag sa till Sara:
-Vad tror du? Visst skulle väl stekfläsk bli den perfekta snabbmaten, att serveras i gatukök?
-Hur då?
-Ja. Stekt fläsk är ju precis det man vill ha efter en kväll på krogen. Det är kött, det är salt och det är flottigt.
-Nja...jag tror att det kan vara svårt att få den kokta potatisen bra.
-Vem fan pratar om kokt potatis? Jag snackar stekfläsk. Som det är. Rakt i näven. Kanske serverad på en liten papperstallrik.

Sara bara tittade på mig. Fattade liksom inte grejen.
image270



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0