TILLTRAMPAD KARTONG

I veckan fick jag och Sara en liten introduktion och snabb info om våra rättigheter och skyldigheter (mest skyldigheter) gentemot bostadsrättsföreningen. Föreningens ordförande (en proper herre i smått tyska glasögon) var väldigt allvarsam och pragmatisk. Gör si, gör ej så och om ni gör så berätta gärna för oss innan, och så vidare.

Efter en hel del information presenterad med auktoritär stämma, blev vi rundvisade i huset.
Tvättrummet. Fick vi se. Torkrummen. Fick vi se. Pannrummet (dock utan panna men med fjärrvärme) fick vi också se.

Och sedan då det allra heligaste. Soprummet för källsortering.
Det är viktigt (för att inte säga ändainihelvete viktigt att paketera papperskartongerna så platt som möjligt, detta för att minimera antalet tömningar och därmed minska på kostnaderna.

-Jag brukar göra så att jag trampar till tetrakartongerna. På så sätt vet jag att de verkligen blir platta, säger Mr Ordförande.
Och så gör han det. Demonstrerar. Hur man plattar till en kartong.

Man lägger den på marken, visar det sig. Sedan tar man sin fot och liksom trycker till. Mot kartongen i riktning nedåt.

Sedan är kartonger platt, lyckan total och risken för slaganfall betydligt mindre.

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Vårt soprum skulle ta död på honom på två röda. Jag lovar.

2008-04-05 @ 09:29:25
URL: http://www.lillabla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0