MIN DAGBOK FÖR TRE ÅR SEDAN

Inspirerad av Lars Norén tänker jag delge dig hur mitt liv såg ut den 12 augusti 2005.
Det blir säkert jävligt intressant. Dagboken skrev jag mellan den 25 juli och 20 oktober 2005 i ett anfall av dokumentationsnoja. Elsa var ett år, Ville knappt påtänkt och bloggen...ja, den fanns inte i sinnevärlden.

Istället hade jag begett mig till Bokia och köpt en vackert inbunden svart bok i konstläder och guldmålade kanter.
I den skrev jag för hand något som skulle bli en dagbok, jag hade tänkt mig att det skulle se ut lite som Strindbergs gamla brev men märkte direkt att min handstil såg för jävlig ut och att den inte utstrålade samma elegans och brinnande känsla för polemik.
Istället liknar den spåren efter kråkor aspackade på Bacardi.


I alla fall. Här kommer nu - ocensurerat och naket - den 12 augusti 2005 som den stod skriven i min allt annan än ockulta dagbok:

Torsdagen den 12 augusti 2005

Ja, det blev inte mycket dagboksskrivande ute i stugan dessvärre. Men - vi hade väldigt trevligt och Elsa kröp i gräset och lekte med olika leksaker. Hon stormtrivdes och det gjorde jag och S också.
Det var kul att träffa F, R, P, Fa, D, Å och C.
Bilresan hem var jobbig eftersom det regnade nåt djävulskt i Katrineholm och Norrköping. Det var stor risk för vattenplaning men vi körde försiktigt. Imorgon kommer mamma och pappa. Då skall vi fira pappas 60-årsdag.
Vädret idag: Halvklart 17-19 grader. Regn på morgonen.

Ni som har läst Noréns dagbok...inte kan den väl vara mer spännande än det här?

Kommentarer
Postat av: Huskorset

Jag måste göra dig besviken - Norén namnger ju folk och det skänker det hela en air av...sanktionerad voyeurism. Kanske för att jag är i samma bransch - men det är ju trots att ofta riksbekanta knoppar som metaforiskt doppas i den Norénska muggen.

Filmstjärnan läser högt ur den för mig om kvällarna, vi kallar den "Hänt Extra de luxe"...

2008-08-12 @ 11:08:57
URL: http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com/
Postat av: Lilla Blå

FRPFaDÅC? Om inte det är ockultism så vet inte jag.

2008-08-12 @ 19:23:28
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Mattias

Huskorset: De vars namn jag utelämnat är inte riksbekanta och därför känns det onödigt att hänga ut dem i denna lilla blogg.



LB: Nu när jag ser bokstäverna framför mig ser det ut som något turkiskt fotbollslags initialer eller nåt. Möjligen aningens ockult.

2008-08-13 @ 18:58:01
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0