SKRUVA DEN SOM KAMPRAD

Jajamen. Åter dags att plocka fram stjärnskruvmejsel, vanlig skruvmejsel, en hammare, ett glatt humör och en stor dos av mitt beryktade tålamod.
I förmiddags blev en byrå monterad, ikväll ger jag mig på ännu en.

Att lyckas montera en IKEA-möbel korrekt ger mig en känsla av frid och stillhet.
Bejakande och världsvant kastar man sin svettiga t-shirt i en hög och drar med sin valkiga näve några drag genom den rufsiga frisyren, inte helt olikt det manér Brad Pitt brukar visa upp på film.
Sedan lutar man sig lugnt tillbaka i en avslappnad förvissning om att man nått en högre nivå som människa.

Buddhisterna kallar det nirvana.
Jag kallar det färdigmonterad IKEA-byrå.


Kommentarer
Postat av: Mrs Li

Det var fasligt vad det pysslas i Nonsenshemmet ;)

Upplysning med Strindberg och kostnadseffektiv nirvana med Kamprad....



Wow!



Respekt ;)







2008-08-19 @ 22:19:13
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: Mattias

This time of year, you know. Som fransmännen, allt återföds till hösten. Rentrée, kallas det visst, enligt Herman Lindquist.

2008-08-19 @ 23:25:57
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0