SOMMAR I REPRIS

Under sommaren har tv självklart fyllt tablån med allehanda repriser.
Jag vill inte vara sämre utan tänker inleda hösten med en tillbakablick på sommaren 2008 som den tett sig här på Nonsensakuten:

Det började redan i juni med att jag hittade årets fulaste tidningsannons i Expressen.

Sedan tipsade jag om den perfekta boken att ha med sig i hängmattan.

På tal om böcker, du vet väl vad Myrdal har i sitt bibliotek?

Vi spenderade mycket tid på Stumholmen, dock stördes vi av en ettrig trubadur en söndag, något jag får rysningar av ännu i denna stund...

När vädret inte tillät mera strandliv passade jag på att kolla in tv-utbudet och häpnade över en sak på MTV.

Till sommaren hörde även grillningen, dock med ett ledsamt bakslag på balkongen.

Vi var på Barnens gård och Gustavsvik, barnen har också besökt Tosselilla och Skånes Djurpark, gått på Cirkus Maximum och Barnens Lekland....det har varit en sällsam aktivitet för de små denna sommar.

En dag i regnet tog vi vår tillflykt till Vämöparken där vi kom in i en kuslig värld av rollatorer och marsansås...

Elsa var i farten, dels undrade hon om elefanter kan simma, dels ville hon desperat spela bangolf.

Tid fanns det också till att minnas fornstora dar, exempelvis denna fylleresa till Grekland för elva år sedan...

Och självklart kommer jag att minnas ett mycket speciellt Bolibompa-avsnitt från början av augusti.

Det har varit en trevlig sommar med många fina minnen att plocka fram i höstrusket.
För nu kommer den...blaskigheten och vinden...en tid för mys och köttiga grytor, brittiska deckare, filtar av allehanda slag, svampdoft, regnrockar, stearinljus i parti och minut. Varmt te, raggiga sockar och en tjock bok, tjock nog att räcka fram till jul.



Välkommen, höst - du är helt ok du också...åtminstone fram till november...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0