TVÅ GUBBAR AV STEN

I Vämöparken står det en staty föreställande en gammal gubbe från arbetarrörelsens barndom, troligen var det väl han som anlade hela skiten en gång i tiden.
Kommer inte ihåg just nu vad han hette men jag tror det börjar på Q (låter som Tage Danielsson i Fröken Fleggman) Kanske Quisling. Nej, det var inte han. Likväl. Så här ser statyn föreställande denne gubbe ut:


Varje gång som Ville går förbi statyn springer han fram, slår händerna runt midjan på statyn och ropar: -Pappa! Pappa!

Jag blir om inte bestört så i alla fall lite förnärmad. Jag tycker inte att jag är en dugg lik denne Q-man. Quarting, kan vi kalla honom.
Inte likt alls. Jag ser ju ut såhär:


Hmmm...jag vet att jag på denna bild ser ut som George Lazenby 1968 men det bjuder jag på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0