VÄLJ MIN LÄSNING!

Befinner mig "between books" som det så tjusigt heter.
Ett ack så delikat problem detta, att välja litteratur.

Som vanligt har jag ett antal kandidater bland de böcker som ligger olästa i hyllan eller annorstädes.
Just nu har jag följande alternativ:

Sextusen kalla av James Ellroy - hårdkokt thriller om politiska mord, CIA och kokain....

Truck Stop av David Ericsson  - om det hårda livet som svensk lastbilschaufför...

Leva livet av Amistad Maupin - om sökandet efter lycka i 70-talets San Fransisco

Efter floden av PC Jersild - om världen efter kärnvapenkriget

Fem dagar i juni av Stefan Heym - om arbetarnas uppror mot makthavarna i DDR

Mitt förnamn är Ronny - av Ronny Ambjörnsson - om svenska gubbar födda på 30-talet

eller

Midvinterblod av Mons Kallentoft - om blodiga mord på Östgötaslätten...

Vilken bok tycker du att jag skall börja läsa?

Kommentarer
Postat av: Huskorset

PC Jersild. Läs högt på skånska!

2008-08-12 @ 11:03:24
URL: http://huskorsetshemligaliv.blogspot.com/
Postat av: Lilla Blå

Jag hade nog dragit till med Kallentoft. Snart höst och blot känns liksom som om de hör ihop...

2008-08-12 @ 19:22:18
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Mrs Li

Jag håller med Lilla Blå... Mons Kallentofts blodutgjutelser är läsvärda... Jag klämde både den och den andra "Sommarmord" på semestern.



Hans bok "Frisk, fräsch och spontan" en blodig satir om ett vitt medleklassföräldrapar skulle nog också passa in....Om du nu skulle vilja ha en Kallentoftfestival i höstrusket ;)

2008-08-12 @ 22:44:04
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: Anders Sparring

2008-08-13 @ 13:09:27
Postat av: Anders Sparring

Varför inte Ambjörnsson. Jag har bara läst inledningen, men den verkar fin.

2008-08-13 @ 13:10:45
URL: http://anderssparring.blogspot.com
Postat av: Mattias

Huskorset: Sambon knep Jersild. Hon har dock redan läst ut den (men läste inte högt på skånska, vilket annars var en träffsäker idé)



Mrs Li: Har läst lite i hans repotagebok Food Noir. Han skriver bra. Det är väl den kalla miljön (kylan) som avskräcker. Har svårt att läsa om is och snö i augusti. Känns så defaistiskt..den bok du nämner skall jag kolla upp, låter onekligen intressant.



Sparring: Ambjörnsson är cool, nästan lite Slas kan jag tänka mig. Kommer att läsas men inte just nu.

Faktum är att jag började lite smått i Leva Livet av Armistead Maupin. Bitsk satir över bögar och överklass i 70-talets San Fransisco. Chic lit för både män och kvinnor. Får se om det håller.

2008-08-13 @ 19:05:42
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0