MIN JÄTTESTORE, JÄTTETJOCKE FAR

Gästbloggare är Sara, min sambo:

Min far har aldrig varit någon moralens budbärare. Han har aldrig pådyvlat sin omgivning vad som är rätt eller fel, upp eller ner. Desto mer har vi i hans omgivning påtagligt kvicknat till när han verkligen har levererat sina kontentor av livsvisdom.
I julens generösa tid vill jag gärna dela med mig av fars tre tips och sentenser över hur livet blir enklare och hur det bör levas.

Ett:
När du är ute och reser; det hotellet kostar på natten kommer du att göra över med under dagen.

Sen fars mer allmänna levnadsregler:

Två:
Börja aldrig skicka julkort. Har du väl en gång börjat kommer du aldrig i helvete att kunna sluta.

Tre:
En köttgryta kan aldrig puttra för länge.

Ja, folks. Detta var fars samlade livsvisdom (är idag 70 år gammal).
Återkommer om han har några fler.

Sara


Kommentarer
Postat av: Vita Brevs

Vilken skön pappa! Min mamma sa såhär:

Lita aldrig på en pedant

Hon säger en massa andra saker också men den där med pedanter har jag haft mest nytta av

2008-12-09 @ 19:01:57
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0