MINNEN FRÅN 2008

Januari:
Vi skaffade en ny tv som sades vara "hd-ready", till skillnad från sonen som vi misstänker är "adhd-ready"
Jag kom på att jag genom denna blogg ingår i Allerskoncernen. Känns krispigt.
Det var val på Kuba och kan man tänka sig; Castro vann. Högst oväntat.
Den 6 januari kom det snö. En snö som försvann 9 timmar senare.

Februari:
En av delfinalerna i Melodifestivalen gick i Karlskrona. Du minns väl tunga namn som Fronda, Daniel Matsogiannis och Calaisa?
Maud Olofssons livvakter sköt en ren i nosen. Ren misshandel, enligt kvällspressen.
SVT började med ännu mer lokala nyhetsprogram.
Bröderna Schulman började blogga på Värmlands Folkblads hemsida. Vi vet hur det gick.
Bill Gates och hans Microsoft ville köpa sökmotorn Yahoo. Priset de erbjöd var på svindlande 284 miljarder kronor.
I samma veva erbjöd Microsoft sig också att köpa Nonsensakuten för 284 kronor. Det blev dock ingen affär.
Jag hittade landets mest välskrivna blogg och kunde slutligen konstatera detta:
-Varför är det så många som har maginfluensa i februari?
-Därför att det är en skitmånad!

Mars:
Flyttade vi in i nya lägenheten. Snacka om omställning. Dusch i lägenheten och varmvatten som aldrig tar slut.
Vämöparkens grisar dog av fetma och Nonsensakuten firade ett år!
Dessutom var en ganska otränad man ute och joggade.
Ryssland valde Medvedev till ny president. Fast det är fortfarande Putin som bestämmer.
Lite som det kommer att bli när Reinfeldt till sommaren blir "EU-ordförande". Vem kommer att lyssna på honom, när Bildt sitter bredvid?

April:
Länet fick en ny landshövding; Gunvor Engström...
Den legendariske speakern Mikael Wäliwaara gick ur tiden och jag inledde inläggen om bortglömda kulturfenomen.

Maj:
Tappade jag nästan rösten pga av en förkylning men tillräckligt många röstade på vinnaren i Eurovision Song Contest.
Vilken den var? Ja, det minns jag inte. Perelli fick knappt några röster, så mycket vet jag i alla fall. Och Björkman skyllde väl på showen: PERRELLIS SHOW MÅSTE ÄNDRAS skrev Aftonbladet.
Christer Björkman: -Jag jagar de ansvariga.
Det känns tryggt.
Man kan förresten se honom där i Arenans korridorer med fradgan bubblande, som en medeltida riddare med frisyrgelé.
En schlagerns Don Quijote på jakt efter artificiella och effektfulla väderkvarnar.
Jag minns också att vi var på Astrid Lindgrens värld och att en oss närstående bonde levererade en gris i arla morgonstund.

Juni:
Då byggde jag om våra bokhyllor och raljerade över Myrdals bibliotek.
Dottern odlade jordgubbar på balkongen och jag uppträdde som dragshowartist.

Juli:
Var månaden då jag delgav bloggens läsare ett semesterminne
Vidare upptäckte jag vilken formidabel författare Åke Edwardson är samt spelade bangolf med Elsa.
Vi var på Barnens gård, åkte guidebåt runt Trossö, reste till loppisen som populärt kallas Gnistan.
Bussförarna i Sverige strejkade men jag tog bilen till Vämöparken en regnig dag. Big mistake.

Augusti:
Henry Bronett bokdebuterade med en diktsamling och SVT bytte kanalgrafik.
Jag såg filmen Sideways på DVD. För mig som sällan ser film och inte varit på bio sedan 2005, var detta en stor upplevelse.

September:

Gjorde jag en kort sejour på Telenor och lyckades hälla varmt kaffe i grenen.
Jag jobbar inte kvar där längre.

Oktober:
Upptäckte jag att kulmagen plötsligt återvänt efter sisådär tre år. Vi käkade en hel del lamm och sedan sjabblade jag bort Villes söndagsunderhållning.
Jag gav också prov på hur det blivit om Cornelis skrivit fotbollslåtar.

November:
Då besökte Sara en märklig doktor och jag uppmärksammade att det gått 17 år sedan Freddie Mercury avled.
Jag placerade mig på bloggkartan och skrev ganska många Rimbloggsanalyser.
Jag fick en hatt i farsdagspresent och kunde konstatera att jag bloggat på denna adress i ett helt år.

December:
kan du uppleva igen genom att sakta scrolla dig nedåt.



God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0