MIXAT NONSENS

Den där schlagerlåten om etnisk rensning var väl lite väl magstark? Vad var det nu den hette? Kebabpizza Sebrenica?
**
Postmannen nyser alltid två gånger. Liksom jag och du. Låg intill min lille son och han utstötte en nysning. Jaha, tänkte jag. Nu kommer det garanterat en nysning till. Det gör det alltid. Men, inte hos honom. Sekunden senare flashar en bild i mitt huvud förbi, en minnesbild från en teaterföreställning av Mio min Mio som jag såg på mellanstadiet. Hur hänger detta ihop? Håller jag på att go bananas?
**
Skådisen bakom den coole Dr Alex Karev i Grey's Anatomy blev akut inlagd på psykklinik förra veckan. Det rörde sig tydligen om extrem sömnbrist. Jojo...killen är fembarnspappa. Jag fattar.
**
Synd att så få i publiken skrattade när Luuk imiterade Carl Bildt. Luuk som hade ansträngt sig och tagit fram en parodi på Bildts gröna kavaj, å allt...folk verkade inte koppla.
**
Inte för att jag bryr mig men tydligen saknas det svenska framgångar i skidskytte-VM. Kanske dags att döpa om det till lid-skytte, istället. Eller kanske han Björn skulle sadla om till vindsurfing i Liverpool?
"So, Ferry cross the Mersey..."
**
Även halvtaskiga böcker kan man sakna. Började slentrianläsa en sjabbig billighetspocket av en herre vid namn Sven Westerberg, en spionthriller (jodå...man lever ett spännande liv) vid namn Pragincidenten. Kusligt nog har boken försvunnit spårlöst. Spooky. Jag misstänker att det har att göra med den beryktade "Tvååringsincidenten". Ständigt denne Ville Vessla.
**
Skrev tidigare om Elsas nedsättande epitet på Sun Maid-flickan. Nu har hon reviderat synen på russintjejen. Hon har gått från att vara en häxa till att bli "en hallondam". Låter ju betydligt trevligare.
**
Hoppade högt av glädje när jag såg den ena av bröderna Rongedahl. Trodde för ett ögonblick att den fantastiske sångaren Big i svenska Big Money gjort efterlängtad comeback. Sedan såg jag att den skallige killen hade en likaledes skallig tvillingbror, alternativt att jag tagit en Staropramen för mycket innan Melodifestivalen. När sedan Luuk presenterade dem som bröderna Rongedahl fattade jag den s.k galoppen. Låten är kanon, tycker jag, synd bara att den låter exakt som Scissor Sisters. Inget nytt, så att säga. Eh...nu har jag gjort lite research här och...det visar sig att det ÄR han från Big Money; Magnus Rongedahl (oklart vem av dem, dock) som nu gör "comeback". Otroligt. Han har en makalös röst. Det där jag skrev om Scissor Sisters är härmed förlåtet.
**
Elsa och Ville ritade i duschen i eftermiddags. Tips till småbarnsföräldrar: Blanda karamellfärg med vanlig vaniljyoghurt, ta in i duschrummet, låt barnen rita med "fingerfärgen" på kakelplatteväggarna. Spola sedan av och duscha. Enkelt, billigt och kul. Dessutom får man möjligen höra små aforismer som denna, signerad Elsa:
"Nu skall jag rita en regnbåge. Den som kan rita en regnbåge, kan rita vadsomhelst!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0