SAMBO SARAS SYNPUNKTER: RYKTEN

Dags för ännu en krönika av min sambo; Sara.


Undrar om det gjorts någon doktorsavhandling på hur rykten sprids?
Det borde göras annars, för ämnet är faktiskt värt en doktorsavhandling.

Främst brukar det ju vara kändisar som utsätts. Jag har läst om flera kändisar som suttit och läst i tidningen att de varit med om hemska olyckor och förmodligen avlidit. Då sätter man nog morgonkaffet i halsen. Det i särklass vanligaste rykten måste väl vara att folk har ett förhållande. Alternativt då att ett par har brutit upp.

En kille jag känner var med om ett rykte som så att säga var det motsatta. Han var lycklig och glad sambo med en tjej men ryktet ville säga att deras förhållande bara var vänskapligt. När några kom på besök hos paret blev gästerna chockade över att de sov i samma säng.
Själv har jag hört om mig och en kille jag var tillsammans med att ryktet sa att vi var syskon och ingenting annat.
En väninna till mig fick sig en varning i all välmening. Det var nog bäst att hon slutade upp med att odla marijuana. Min väninna blev djupt chockad. Det enda hon odlat i hela sitt liv var nämligen tomater.

En annan väninna blev ikappsprungen på stan av en tjej som ville ha en autograf av Carolas lillasyster. När min kompis ärligt sa att hon inte hade några som helst släktband till Carola vägrade tjejen först tro henne. Hon hade hört det av flera stycken på stan under ganska lång tid. Min kompis är inte ens lik Carola.

Hur kan ett sånt rykte starta?
Fast det finns en annan sak med rykten som jag verkligen skulle vilja ha reda på.
Hur många rykten om ens person som man själv aldrig får reda på?

Det är väl lika bra att dementera medan tid är.
Jag har - i alla fall vad jag vet - ingen som helst släktrelation till Mikael Odenberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0