GETTHO-FIKA

Söndagen bjöd på fin väderlek. Jag och Ville cyklade till Amiralitetsparken i förmiddags och Ville passade på att gunga i januarisolens sken.
image170

Senare tog jag och en (för dagen märkligt nog utvilad) sambo våra bägge ungar på en klassisk, småborgerlig söndagsutflykt. Vi skulle ta med oss både sockerkaka, dricka till barnen och kaffe varpå den annars så praktiska ryggsäcken från Tidningarnas Telegrambyrå (TT-ryggan i dagligt tal) visade sig vara för liten. Istället  blev det en  gammal hederlig picnic-korg.

-Vi åker till Långö, sa Sara.
-Okej, sa jag.

Väl där upptäckte vi att det blåste kärringar, småspik, kommunpampar och shetlandsponnies, varpå vi istället fick styra vår kosa till de alls inte så fashionabla kvarteren runt Bergåsa, mot Galgamarken till.

Höghus, tegel, betong, skitiga väggar, Friskies & Svettis träningslokal och parkeringsplats för taxibilar.
Kanske inte den mest inspirerande miljön att fika i en solig söndagseftermiddag men likväl. Det erbjuds ju en härlig lekplats. 
Där satt vi. Med fikakorgen.
image171
Lägg märke till Elsas tveksamma min. Ville verkar å andra sidan gilla läget.
Eller möjligen sockerkakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0