JAG ÄGS AV ALLERS

Detta kan möjligen komma som en chock för vissa men faktum är att jag i samband med en annons igår fick reda på att de bloggverktyg som jag nyttjar; blogg.se och webblogg.se, ägs av det Helsingborgsbaserade gamla familjeföretaget Allers.

Minsann. Kan man tänka sig. Det känns ganska krispigt.

Vet inte vad detta får för konsekvenser för Nonsensakuten och Rimbloggen.
Jag förutsätter att min ägarfamilj inte har några publicistiska krav utöver de rent uppenbara (hets mot folkgrupp, ketchup smolk-kopp osv)

För inte tänker jag skriva om härliga höstgrytor, festlig fredagskyckling och smarriga pajer.
Eller om Evert som gift sig med sin ungdoms kärlek Majken - efter 59 år.
Eller publicera "roliga historier" av typen:
-Igår vann jag 400 meter häck!
-Jaså. Vart skall du plantera den?

Däremot tar jag gärna hand om det antal läsare Allers veckotidning har varje vecka. Om inte detta blir verklighet kan jag åtminstone trösta mig med att jag i en redovisning inför koncernstyrelsen kan bidraga med mina 11 besökare om dagen, för att så att säga "bättra på statistiken".

image160
(På bilden: min koncernkollega; veckotidningen Allers, grundad av dansken Carl Aller 1887, svensk utgivning sedan 1894, stolt innehavare av titeln Sveriges äldsta veckotidning.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0