KÖTTKALENDERN

Jag och Sara brukar varje år få en väggkalender i julklapp. Så även 2007.
Kalendern erbjuder som brukligt är 12 sidor med ett stort antal dagar i tabellform. Varje månad syns en bild på en liten söt katt. Det kan vara därför som kalendern kallas "Kattkalendern".

Jag - som likt Nixon vill dokumentera mitt liv för att på så sätt snygga till mitt eftermäle - har för vana att spara dessa gamla kalendrar där vardagens små bestyr finns nedtecknade. Som en "bibliotekarie i livets bibliotek", som Niklas Strömstedt skulle uttryckt saken.

Således tog jag ner 2006 års gamla kattkalender - som hängde bakom 2007 års...och satte kalendern anno 2006 uppe på bokhyllan, till hälften nedstoppad i en till brädden fylld dokumentsamlare.
Bokhyllan står några meter från vår säng, där Sara låg och läste.
-Härifrån ser det ut som att det står "Köttkalendern", sa hon.
-Va?
-Köttkalendern. Det ser ut så.

Detta fick mig att tänka efter. Här har vi kanske något. En köttkalender är ju en genialisk idé. Hade jag bara varit 2 procent mer entreprenör hade jag satt igång med detta direkt. Det är ju jättekul.

En väggkalender med olika råa köttdelar varje månad. Det skulle kunna se ut så här:

JANUARI - SIDFLÄSK
image136

FEBRUARI - FRANSYSKA
image137

MARS - PICNICBOG

image138

Osv osv osv...bidra gärna med det kött du tycker skulle passa in på din födelsemånad.
Själv tycker jag att september känns lite FLÄSKFILÉ image139

Kommentarer
Postat av: Islatte

..och ICA skulle då hänga på med en kött -..färskalender?
Januari - färsk köttfärs
Februari - halvgammal köttfärs
Mars - gammal k..
April - ompackad k..
Maj - färsk..?

Läskigt äckligt!

2008-01-06 @ 22:04:58
Postat av: Mattias

Jag säger som Horace Engdahl. Köttfärsskandalen beror på butikspersonalens dåliga historiekunskaper. De har förbannat svårt att skilja på Fersen d.ä och Fersen d.y

2008-01-07 @ 20:53:39
URL: http://nonsensakuten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0