VINNANDE VETANDE

Det bereder oss en (tämligen) stor ära att meddela namnet på vinnaren.
Nämligen kyparlärling Laban Labil från Hallsberg:


Vi frågade efter "det finaste i musikväg du kan tänka dig att spela på ditt eget bröllop".

Laban skickade oss ett brev som är så långt att vi tillåtit oss själva att korta ner texten. Han skriver bl.a:

"Om det är det finaste vet jag inte men jag minns vad som spelades på mitt bröllop då jag äktade min hustru Iniyala Batuu i Småland (för övrigt en av få människor i Lessebo som varit papperslösa).
En bekant till oss, Ingvar Gnysk, tog fram två grillbestick med vilka han spelade på sina egna tänder. Jag vill minnas att stycket var signaturen till God morgon, världen i P1 men minnet kanske sviker mig. Vackert var det i alla fall. Intet öga var torrt. I mitt eget fall beroende på en elak ögoninflammation."      


Vi kan bara instämma, Laban. Det hela är en vacker och rörande liten skröna. Som tack skickar vi dig en korvskinnsförstärkt stödstrumpa från Krakow. Grattis. Kommer med Adena Pickos om de fortfarande är verksamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0