EN KVINNAS ÅLDER

-Jag är nog ganska svår att åldersbestämma, sa Sara till mig en dag.
-Vad menar du? sa jag.
-Jo, igår när jag skulle handla på Systemet fick jag visa leg. Det har inte hänt på jättelänge, jag blev skitglad.

Till saken hör att Sara föddes 1971. Snart trettiosju år sedan.
-Vad kul, sa jag uppmuntrande ty kvinnor behöver uppmuntran.
-Fast å andra sidan skall man ju inte vara alltför glad för det, fortfor Sara.
Efter att jag varit på systemet skulle jag handla en present åt min systerdotter som nyss fyllt 17. En present till en sjuttonåring, med andra ord. Då gick jag fram till en ganska ung expedit och lade fram mitt ärende; en tunika som skulle kunna klä en sjuttonåring av idag.
-Jaha. Som en present?
-Ja...en present, sa Sara.
-Och vem är det då som skall ha tunikan? Är det ert barn?
Sara häpnade. Visst. Rent tekniskt skulle hon kunna ha en dotter på 17 men nej, inte något barn.
-Kanske barnbarn? frågar kvinnan bakom disken.

BARNBARN?????

 -Hade det inte varit inne i butiken, hade jag nitat henne, sa Sara och drack vidare på sitt kaffe.

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Din Sara är civiliserad. Ute eller inne, jag hade nitat oavsett.

2008-03-29 @ 20:27:09
URL: http://www.lillabla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0