HJÄLPORGANISATION

Efter succén med Dr Kevorkians projekt LÄKARE UTAN KÄNSLOR funderar nu Nonsensakuten på en liten avknoppning.
Under denna tid på året är det framförallt två saker som skapar magsyra och sura uppstötningar bland lärarna på min arbetsplats.

Det ena är betygen och den ångest dessa skapar inför den alltför snabbt framspringande deadline som kommer om några veckor. .

Det andra är tjänstefördelningen inför nästa läsår. Jag själv drog det kortaste strået och får ta en allvarlig funderare på framtiden.
Det var så tanken kom till mig; man kanske skulle starta en ny hjälporganisation.

Namnet är givet. LÄRARE UTAN TJÄNSTER

Kommentarer
Postat av: Vita Breis

Jag lovar att jag ska stödja bildandet av den stödstruktur som behövs för att genomföra aktionen "Lärare utan tjänster".....jag uppfattade väl saken rätt? En del är inte födda till pedagoger, det bara blev så......

2008-05-19 @ 21:02:48
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/
Postat av: Mattias

Ja. Först måste det nog stötas och blötas i samverkansgruppen, eventuellt divergeras i en samlad presentation inom arbetslagets internanalys.

Vem snackar pedagogik?

2008-05-19 @ 22:38:51
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0