MILITÄR AVGÅNG

På väg över Fisktorget förra veckan råkade jag och barnen (av nån konstig anledning) slå följe med en sällsam människa som jag vet jobbar på Blekinge Museum. Han är ganska satt och har Östersjöns största underbett. Ser lite allmänt tecknad ut; som en blandning av Helmer Mudd och Rit-Olas karaktär Bananen. Fast tjock. Eh...ja...

I alla fall. Denne sälle börjar konversera oss. "Fan vad sommaren går fort. Om bara några veckor är det midsommar. Det är ju inte klokt".
Sommar? Hallå! Vi är inte ens inne i juni, hörru!

Tänkte jag säga.

Sedan pratade vi om Lisas Sjökrog som ju skall flyttas och om ägaren till detta som ju varit militär och därifrån var steget inte långt till att vi pratade officerare som går i pension vid 59 år.
Ett väldigt vanligt topic i denna stad, efter vad jag kan se.

"De får ju så himskans bra pension osså. Som min bror. Han känner en f.d militär. Och han gick vid 59 och han ju fick ett helvetes stort vedergångssanslag..."

Sedan hörde jag inte så mycket mer av vad han sa.
Faktum är att jag enbart minns detta "vedergångsanslag".

Kan det ha med vedergällning att göra? Det låter ju ganska militärt

Kommentarer
Postat av: Herr Hill

Fanns en tränare i fotbollsklubben Brage som lugnade en spelare som klagade över att han fått för lite i ersättning.

"Var lugn, du kommer att få pengarna radioaktivt".

2008-05-21 @ 20:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0