SVAR TILL SPARRING

Den eminente bloggaren Anders Sparring har bl.a utmanat (som det så populärt kallas) mig genom en önskan om att få svar på följande trenne spörsmål (ursäkta mitt Björn Hellberg-färgade språk):

Ehh.ser nu att det rör sig om fyra frågor. Okej. Här kommer de:

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Praktiserade på radiostationen Gold 105 i Östergötland där jag sände morgonradio, bodde i en skitig studentkorridor och åt pizzor från den sunkiga Pizzeria Sandra vid Ryds Centrum, Linköping. Åkte mycket buss. Drack öl. Blev med tiden tämligen fet. Efter sommaren började jag på Radio Match i Blekinge. Åt pizzor på den sunkiga Galgamarkens pizzeria, åkte mycket buss, drack en del öl och blev ännu fetare.

2. 5 platser jag har bott på.
Näsby i Kristianstad
Eriksberg utanför Ystad
Köpmannagatan i Båstad (snajdigt....)
Galgamarken, Karlskrona
Björkholmen, Karlskrona

3. 5 jobb jag har haft
Jobbat svart som diskplockare (4 timmar, en kväll. Förlåt)
Radiopratare, Radio C4 Kristianstad
Radiopratare, Radio Active, Ystad
Radiopratare, Radio Match, Karlskrona
Medialärare, Karlskrona
(Jag vet att det bara är tre jobb. Jag har ju inga formella meriter. Kan knappt bre smör på en macka)

4. 5 saker jag skall göra idag
På nåt sätt undervisa elever, cykla genom stan, klä på barnen det finaste i sommarväg (kan bli eget blogginlägg) inför deras sommarfest på dagis i kväll. Vidare skall jag bevista den samma, ha picnic i gräset och sedan sakta däcka av förkylningsutmattning i min säng.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Om du vill så får du väldigt gärna rösta på min blogg "Tjohalias blogg om inredning" och hjälpa mig komma till final! www.theguide.nu/votetisdag.htm

2008-05-27 @ 21:55:01
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anders Sparring

Väl svarat.

Radiopratare - det låter knepigt. Jag har aldrig provat, men har väldigt svårt att se mig själv i den rollen.

2008-05-28 @ 23:55:23
URL: http://anderssparring.blogspot.com
Postat av: Mattias

Anders: Jobbet har passat mig. Man går in i en roll, får utlopp för sina lustar att underhålla, påverka, skrävla och kommentera...alltihop utan att synas. Radio (och annan ljudmedia) är fantastiskt såtillvida. Det handlar om fantasi och illusion.

2008-05-30 @ 09:06:50
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0