DEN TRÅKIGASTE JULKALENDERN

Redan innan årets julkalender har börjat sändas i SVT vill jag utse den till absolut tråkigast.
Åtminstone om man får döma utifrån själva kalendern, den som det är tänkt att mina små huliganer skall öppna upp luckor på, den som kostade oss hutlösa 49 spänn i butiken.

Så här ser den ut:



Man får leta efter en mer fantasilös bild.
Tre personer och en hund stående framför en stadskärna med månen som enda sällskap.
Vem har skrivit manus? Är det nåt gammalt manuskript från Ivar-Lo Johanssons dödsbo?

Nja, vi skall kanske inte klanka ner på själva innehållet så här tidigt. Sant är åtminstone att man kunde ha ansträngt sig lite när man skapade själva lucköppningskalendern.
Jag har för mig att julkalendrar brukar vara en skojfrisk bild med mängder av dråpligheter och slapsticks i en enda röra.

Man stirrar sig blind efter lucka 12. Var är den?
I tomtegröten? Bakom snöskotern? I rumpan på Jean-Pierre Barda?
Är GW Perssons glasögon nummer 12? Eller är luckan strax intill glöggbaren? Var? Var?

Sådan fantasi och uppsluppenhet saknas helt på den ovan visade kalendern.
Risken är ganska stor att 2008 års kalender, åtminstone på det ihoplimmade pappret, blir en gigantisk minneslucka.

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Vem som skrivit manus? Rätta mig om jag har fel, men är inte en av manusförfattarna med i din bloggroll? Kalle?

2008-11-26 @ 14:31:27
Postat av: Nonsensakuten

Nja..jag har hela tiden trott att det handlat om nästa års kalender men om så vore fallet får vi hoppas att innehållet blir betydligt bättre än pappkalendern. Som jag skriver i inlägget skall man kanske inte klanka ner på programmet innan man sett det men mitt påstående kvarstår; som pappkalender är denna bild mycket, mycket fantasilös.

2008-11-27 @ 10:09:12
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0