ETT ÅR PÅ DENNA ADRESS

Tjalala...tviddelididi...kom hit om ni vill.
Så sjunger några fåglar i ett träd strax intill

**
Detta var avdelningen studentikos pensionärshumor, en av mina paradgrenar, kanske den enda.
Vet inte om det bör förklaras men det har med "adress" att göra. När jag plitat ner rubriken hörde jag dessa miserabla toner inne i huvudet.
Inställsam låt. Gärna framsjungen av Paul Skoog eller någon annan halvreligiös stackare.
Nåväl. Jag börjar om:

**

Det har kommit till min kännedom att Nonsensakuten på denna adress i dagarna har ettårsjubileum.
Kul som gräddglass!
Mmmmm..vänta. Skall bara gå ut till frysen..........................

Jag äter inte upp all glass. Barnen skall ha lite till på lördag, också.
Lite blandglass i ett 2-literspaket. Glassrester. Fragment av glass, kan man säga.
En ohelig allians mellan Big Pack 3-smak, GB:s Carte D'or och Sia:s Lemoncurdglass.
Jag vet. Jag borde skjutas.

Okej. Eller som Harald Treutiger (som numera kör någon typ av day-time-tv-variant av Bingolotto kallad Full Bricka på TV4 om eftermiddagarna) brukar säga:  Åååå-kääääääääääj.....
Full bricka. Låter som det man brukar ha framför sig på charterflyget.
I alla (fulla) fall:

ETT HELT ÅR MED NONSENSAKUTEN PÅ BLOGG.SE!

Det var den 12 november 2007 som jag började skriva inlägg enbart för denna blogg, sedan den 7 november hade jag dubbelpublicerat mig på denna och min gamla blogg.
Fördelarna är många, även om jag inte håller på med grafik och annat (utseendet är exakt detsamma då som nu, ingen sk  header, ingen byline, ingen obmonx, ingen santschill, ingen swirlbone eller vad nu allt sånt där lull-lull kallas i IT-världen.

Nonsensakuten är helt enkelt som jag. Blek och lite småtråkig, återhållsam och försynt men med en del infallsrika undantag, glittrande som små tomtebloss av inspiration och kreativitet i ett i övrigt grådaskigt landskap.

Jag vill tacka alla bekantskaper som trillat in under året. Lilla Blå, Herr Hill, Henry B, Mrs Li, Vita Brevis, Sparring, Pseudonaja och allt vad ni heter.

Tack för att ni följer med mig på resan. Och tack för att ni finns.




Kommentarer
Postat av: Mrs Li

Bästa Herr Nonsens!

Tack för att du finns! Och förgyller mina dagar med

oersättligt inpirerande Nonsens!



Stora Gratulationer på den Internationella NNonsensdagen 11/11

2008-11-11 @ 21:48:10
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Mrs Li: Tackar, tackar. Det var verkligen fina ord. Du hittar en bra beskrivning. Lite som George W Bushs installationstal den 20 januari 2001: "Oersättligt inspirerande nonsens".

Jag känner mig hedrad och glad varje gång ni skickar mig era tankeväckande kommentarer.

2008-11-11 @ 22:44:36
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Vita Brevis

Grattis Nonsensakuten! Jag känner mig hedrad och inte så lite omtumlad av de vackra orden..."så rådjävulskt vackert" sa Vita och brast ut på sitt vilda hemläns tungomål

2008-11-14 @ 10:02:55
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0