INGEN VIDARE KUL MAGE

Berättade i helgen att jag tänkt köpa nya byxor.
-Äh, du kan väl beställa via postorder eller nåt, sa Sara.

Jaja...vi får se hur det blir.
Senare samma dag fick jag ett samtal från sambon som var ute på stan med Elsa. Sara efterfrågade min byxstorlek.
"32-34" sa jag, ety så stod det i ett par jeans jag hade på mig.

Självklart blev jag nyfiken och väldigt glad när jag senare samma dag såg två nya par manchesterbyxor som sambon köpt.
Nu var det bara att prova dem.

Å jäklar vad de är tajta. De stramar åt över benen och häcken varpå de liksom skjuter allt överflödigt uppåt utmed kroppen så att det slutar med en gigantisk bilring a la Homer Simpson.

Om jag ställer mig i profil framför spegeln eller går några varv framför densamma, blir jag en spitting image av den där konfrontationsvideon som definitivt fick Lisbeth Palme att peka ut Christer Pettersson.

Jag skulle ta med mig några enkronor ner till tvättstugans myntautomat igår och kunde med nöd och näppe trycka ner dessa i fickan.

Om jag böjer mig ner gör jag väl snart en P.J Proby, du vet artisten som alltid spräckte sina byxor på scen.

Storleken är som sagt densamma som i ett par jeans som passar perfekt men något är uppenbarligen fel med dessa nya byxor, eller är min mage inte riktigt anpassad för manchesterbyxor från HM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0