PASTA CARBONARA OCH ACID JAZZ

Hade världens drag i köket ikväll...
Jag hackade lök och paprika samt något som jag tror var kassler.
Lite osäker, där.
Det kan ha varit Babben Larsson i nätstrumpor.

I alla fall.
Det blev med hjälp av grädde till en puttrande carbonara som hela tiden ackompanjerades av gamla, sköna 90-talslåtar ur den härliga brittiska våg av soul, kallad acid jazz.
Jag var väldigt mycket inne på denna musik runt 1991-1994, sådär.
Jamiroquai, Brand New Heavies, Corduroy, Galliano, Blacknuss (inte från England men skit samma)....
Shara Nelson (amerikan), liksom Carleen Anderson...listan kan göras lång.

Här är en av mina favoriter. Incognito med Always there...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0