TA BORT TOMTEJÄVULEN!

Såg en hylla med Apotekarnes julmustICA Cityhallen igår kväll.
Kunde inte motstå frestelsen utan plockade med mig en flaska hem.

"Vill du smaka?" frågade jag Sara.
"Nej, jag klarar inte det. Det är verkligen jul för mig och det är faktiskt fortfarande oktober, Mattias."
"Jag vet. Men det är ju så gott."

Så jag drack några klunkar. Och några till.
Sedan sa sambon:

"Jag kan inte se på den där bilden. Klarar inte av det....vi gör så här; du får dricka din julmust men se för guds skull till att få bort den där tomtejävulen!"
"Hur då?"
"Bort! Han skall bara bort. Det blir nog med julstress som det är. Du får väl gnugga bort honom."
"Men etiketten sitter ju stenhårt på flaskan..."
"Du kanske inte fattar vad jag säger. Bort med tomtejävulen!"

Jag löste det genom att spola varmt vatten på en halvfull flaska julmust. Därefter gnugga som en tok med stålull och till sist, äntligen blev Julmust-tomten bortgnuggad och ordningen återställd.

Friden har nu lagt sig här hemma.
Tomtejävulen ligger som blöta slamsor i sophinken.
Troligen bidar han sin tid.


Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Han kommer att hämnas. Var så säker. Tomtar är elaka jävlar. Det vet varenda kotte.

2008-10-31 @ 16:15:12
URL: http://www.lillabla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0