FAMILY VALUES

I lördags förmiddag satt jag vid köksbordet när jag hittade en lapp med tydligt textade instruktioner (ett av de sätt jag och Sara kommunicerar på...).
Förstrött lyfte jag blicken och såg på sambon.
-Är det här om maten, eller?
-Ja. Där står exakt vad som skall göras...
-Okej. Vad blir det?
-Söndagsstek....
-Eh...men det är ju lördag idag...

En paus infaller sig. Sara säger med sarkastisk röst:
-Fan, McCain skulle ha blivit skitstolt över dig. Här håller vi minsann på traditionerna. "Äta söndagsstek på en lördag, nej se det går inte för sig"...idiot! Det kallas söndagsstek...

Det enda jag ville klargöra var vad  lappens instruktioner  gällde. Eftersom Sara alltid är ute i god tid  och varsamt aktar sig för improvisationer,  var jag övertygad om att det gällde söndagsstekens förberedelser ett helt dygn innan, så att säga.  
Steken blev god.
Vi åt den i lördags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0