BURMES ELLER BLÅMES?

Min kusin Patrik har alltid haft en jävla tur. När vi var små och det var chokladlotterier eller andra tävlingar var det alltid han som lämnade stället med minst en jättekanin i plysch och fem polkagrisar som pris.

Själv vann jag ingenting.
Ärligt talat är det ganska få tävlingar jag vunnit.
Tills idag.

Peter Barlach meddelar att jag vunnit i hans bloggtävling Gissa trubaduren. Jag var en av de som identifierade Caj Karlsson, sittande på Hasslö. För detta kommer jag att rikligt belönas. Tack.

Nu till min tävling. Nedan syns två bilder. Den ena föreställer en kvinna från Burma, den andra fågeln Blåmes (på engelska blue tit (som alltså inte är klämda kvinnobröst).
Frågan är - vilken är vilken?

BILD ETT:




BILD TVÅ:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0