DAGS ATT VAKNA

Sov lite oroligt i natt eller snarare under de tidiga morgontimmarna.
Slutligen väcktes jag resolut och sedvanligt av sonen som studsade runt i sängen.
Efter ett tag anslöt syrran och sedan var cirkusen igång.  Klockan var 06.50 på trettondagen 2009.

Gladde mig förvisso åt att de lyckats svänga tillbaka lite av sovklockan efter jullovet, imorgon är det dagisdags och då är det meningen att man skall stressa iväg runt 7.20-snåret.

Bjöd därför ungarna på en morgon med barn-tv medan jag lade mig tillrätta i Elsas rum för att om möjligt knipa någon timme till i dvala.
Jag minns att jag drömde om kläder. Röda, blå, gröna, svarta, gula och vita.
Strumpor. T-shirts. byxor, kalsonger, trosor, overaller....

Till slut såg jag till att lämna mitt sömnlika tillstånd.
När man ligger och drömmer om smutstvätt kan man lika gärna gå upp direkt.

Kommentarer
Postat av: pseudonaja

Ja hur gick det med dagislämnandet? Här var det sura och sömniga blickar men jag klarade det utan intermezzon. Kanske kommer reaktionen först imorgon bitti?

Postat av: Nonsensakuten

Samma här. Klockan 06.30 satt dottern i sängen och sjöng små Emilsånger, glad som en skit.

Väckte sedan sin bror som även han var - om inte direkt solig i humöret - betydligt lugnare än vanligt. Eventuellt kommer det en backlash imorgon.

2009-01-07 @ 14:38:28
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0