DAGENS VISA

Vet inte vad du tycker man jag fick en lite konstig känsla under Bolibompa igårkväll.
Gick förbi tv:n lagom till Dagens Visa, ett program där småttingar ställer sig framför något naturskönt motiv och sjunger en barnvisa helt a capella med varierat resultat.

Låtarna brukar vara Idas sommarvisa, Lille katt, Krokodilen i bilen och andra klassiker.

Igår var det en blond kille på säg....sju år som stod där och sjöng för full hals.
Av någon anledning ville den här killen sjunga Uggla och det är nu det konstiga börjar.
Killen skriksjunger rakt in i kameran:

Hallå där ute jag är vild och skild
Har ett tonårsbarn som bor varannan vecka
Med den andra gör jag som jag vill
Hallå där ute jag är vild och skild
Kom igen nu ni som nyss har separerat
innan tiden är förspilld



Bolibompadraken ser lite häpen ut.

Enligt uppgift skall Dagens visa nästa vecka bl.a bestå av bl.a Ian Dury & The Blockheads Hit me with your rythm stick, Zappas Bobby Brown, Proclaimers Let's get married  och andra barnlåtar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0