DITT LIV SOM WIMBLEDONTENNIS...

Tänk dig om du skulle leva ditt liv på samma sätt som tennisen i Wimbledon brukar te sig.
Det skulle bli nånting i den här stilen.

Jag vaknar. Klockan är 15-40. Somnar om igen.
Vaknar morgonen därpå av att jag blir servad frukost bestående av Earl Grey-thé och nybakade scones med citronmarmelad. Dricker lite deuce.
Snacka om serve-ess, jag menar service...
Läser en stund i The Times innan jag med fördel tar mig en dusch.
Istället för Dubbeldusch använder jag dubbelfel.
 
Närmar mig efter en stund garderoben.
Nu skall vi se. Vad skall jag ha på mig?
Skall jag ta de vita kläderna, eller de vita kläderna, eller kanske de vita kläderna?
Nja...jag tar de här vita kläderna.

Har nyligen klippt mitt hår kort. Centre-court. Fy vad gräsligt. Ser ut som lite som hon Forty-Love, Kurt Kobains änka..
Sätter mig tillrätta för lite förmiddagsfika. En rejäl skål med jordgubbar och sockrad vispgrädde bärs fram.
Känner att jag måste skölja ner jordgubbarna med något men vad i alla färgglada solhattars pensionärsbänk skall jag dricka?
Svaret kommer lika självklart som ett skrik från McEnroe:
-Champagne!
Klockan är visserligen inte mer än halv elva på förmiddagen men champagne känns mest logiskt.
Nej. Helvete. Nu börjar det regna.
Ställ in alla mina möten i eftermiddag. Jag går och lägger mig igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0