KARGT LANDSKAP, VINDPINADE BARN

Har haft en helt underbar söndag med barnen. Det har varit ganska blåsigt men förhållandevis soligt och har man som jag gått omkring i svart t-shirt har det varit riktigt varmt.

Under förmiddagen begav sig hela familjen till Bryggareberget för att plocka fläderblom.
Denna jakt var dock mindre lyckad då vi endast fick med oss ett tiotal blommor hem, alltför lite för att skapa saft.
Men Sara hade packat en liten ryggsäck med fika och vi fann en trevlig liten glänta i skogen. Alldeles tyst och lugnt.
I eftermiddags tog jag med mig E o V ut till Knösö, ett av mina favoritställen.
Älskar verkligen det karga, hedliknande landskapet och den trevliga badplatsen.

Även här blåste det självfallet kärringar och småspik så vi gav oss uppåt skogen där det ju sägs vandra får vid denna tid.
Några sådana såg vi dock inte till.
Man får väl tacka för det, då jag känner mig ganska obekväm i deras sällskap.
Jag vet att de är ganska beskedliga men tycker ändå att de ser lite argsinta ut, inte alls så charmiga som i Tele 2-reklamen.
Å andra sidan fick man en känsla av ett helt annat djur, då man spatserade över den vindpinade heden.

Man kunde med lätthet föreställa sig Baskervilles hund komma framrusande.
Så skedde dock aldrig tack och lov. Totalt sett blev vi besparade de flesta överraskningar och eskapader.
 
Men Ville kissade i alla fall mot en buske. Helt utan assistans. 
Strålande...

Kommentarer
Postat av: Kerstin

"Dum som en sau,"(ett får) säjer man här i norje. Men jag vet inte riktigt, jag känner inget får personligen så att säja. Och så lagar dom "smalahove" av får här. Halva huet på ett får; rökt och kokt. Rotmos o potats till. Det krävs mkt sprit till när det ligger och glor på dej och fläker tänder. (kanske jag kan blogga om detta en dag?)

2009-06-14 @ 23:51:15
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Låter som ett utmärkt upplägg för en bloggpostning, tycker jag.

Fårskalle med rotmos, nej tack, du...

2009-06-15 @ 08:41:05
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0