MED VILLE I STUDENTVIKEN

Elsa har drabbats av öroninflammation, stackaren...
Därför fick hon stanna hemma idag eftersom vinden fortsätter att vina över oss, trots att vädret i övrigt är helt perfekt.
26 grader, solsken.

Och ändå en förbannad vind. Den sviker aldrig denna kuststad, verkar det som.
Igår var vi på Långö badplats. Två plastkassar, en uppblåsbar krokodil OCH en damcykel var bland det som vinden roffade åt sig.
Ingen går säker när vinden är sådan här. Det var en ganska sjuk upplevelse att sitta på en badstrand nästan helt naken och titta på andra som också satt närmast näck och liksom gemensamt förbannade vinden.
"Vi tänker inte ge upp; är det sommar så är det.
Även om den macka jag just la ifrån mig på filten nu flugit halvvägs till Baltikum..."

Idag var jag och Ville ensamma i Studentviken, en i mitt tycke väldigt charmig badstrand ute vid Bergåsa.
Vi hade en toppendag. Ville var i toppform och badade järnet.
Jag låg på en filt och läste Expressen.
Han träffade nya polare också. En kille med en exakt likadan, uppblåsbar krokodil.
Vi år pitabröd med smarrig fyllning och eftersom det var lördag fick Ville sig en påse godis.
Solen strålade, vattnet var varmt som det nästan alltid är vid Studentviken pga att det är så långgrunt.
Sara har dock svårt för den här badplatsen.
Hon anser att den består av skitigt vatten, algblomning och en botten är fylld av dy.

Algblomingen är förstås  oroväckande (någon sådan har dock inte kommit igång ännu i år) men annars bryr jag mig inte.
Det kan bero på att jag enbart traskar omkring i vattnet i min svarta t-shirt, min urtvättade beppehatt, mina gamla bermudashorts, min dåliga hållning och min solbrända näsa.

Under sådana premisser skiter man ganska duktigt i om vattnet skulle vara lite grumligt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men visst är det härligt, eller hur?

2009-06-27 @ 22:36:35
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Underbart. Jag är egentligen en sensommarkille men måste säga att det känns jävligt bra som klimatet är just nu. Tidig högsommar.

2009-06-27 @ 22:57:51
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0