MINNEN AV MICHAEL

Det blev ännu en sån där chock framför text-tv-rutan.
Klockan var bara kvart i fem i morse när jag slentrianmässigt knäppte fram sidan 100 på SVT Text; Sveriges största massmedium.

Det brukar ju vara så intetsägande nyheter under sommaren. Överviktiga löper högre risk att dö, Fler säger ja till euron, Konkurrensverket dömer ut (fyll i valfritt samhällsfenomen) och så vidare.

Och så då i morse:

MICHAEL JACKSON DÖD

Så väntat, fast ändå överraskande.
Vadå? Nu? Död?

Blev så häpen att näsan ramlade av...

Slog genast över till CNN, Sky News och BBC och zappade sedan mellan dessa kanaler innan Ville krävde att få se Rorri Racerbil.
Some things never change.

Kom sedan att tänka på en tjej som gick i min klass på högstadiet. Hon heter Jenny och var verkligen ett inbitet Jackson-fan. Kanske det största i Sverige.

Alla eventuella invändningar viftade hon resolut bort

Jackson var det bästa som moonwalkade i ett par skor, helt enkelt.


Undrar hur hon tog emot dödsbudet. Hon borde 2009 rimligen vara som jag; närmare 35 år...
Möjligen har man en mer nyanserad bild i denna ålder, jag hoppas det.

Men - visst - Jackson var stor; en av de största rent musikaliskt och artistiskt.
Även om jag aldrig varit något inbitet fan av hans musik satt jag i eftermiddags och försökte komma på vilken av alla hans låtar som egentligen är bäst.
Jag kom fram med många, olika svar.

Jag gillar Rock With You för sin känsla och värme samtidigt som den är lite söt. Off The Wall, Going back to Indiana...
Annars är nog Beat It eller Another Part Of Me de jag håller främst.


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Jag gillar låten "Titanic"...men det var visst Michael Wiehe som sjöng den..

=)

*http://pjoltas.blogg.se/*

2009-06-26 @ 20:08:57
URL: http://pjoltas.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Wiehe kanske skulle tjäna på plastikkirurgi...

Till skillnad mot Jacko.

2009-06-26 @ 20:17:55
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0