JAG GÖR EN REINFELDT

Ville har mani på att samla på sig små, små pyttesmå leksaker i form av apor, bilar eller lejon.
När dessa knappt centimeterstora atrapper försvinner blir han självklart mycket ledsen.
Igår eftermiddags skulle jag hjälpa honom att hitta den lilla musikantapan Charlie (!!) och sökte i springan mellan soffdynorna.

-AJ!

Jag körde mitt ena långfinger rakt in i en kulspetspenna som låg där. Kulspetsen rakt in i fingertoppen.
Det började blöda men var inte så farligt. Idag har jag dock retat mig på den lilla, ömma hudflik som såret gav upphov till.
Jag ville lappa igen det hela men hittar självklart inget normalt plåster.
Därför gör jag en Reinfeldt.



Du kommer väl ihåg den stora valdebatten 2006 och statsminister Reinfeldts blödande tumme?
Han hade skurit sig (på ett kuvert?) kvällen innan tv-sändningen och hittade enbart ett barnplåster att lindra sitt finger med.
På detta plockade han självklart mången poäng hos väljarna.
Plötsligt hade de att välja mellan en fet godsägare med översittarfasoner eller en smärt, basketspelande småbarnspappa med Nalle Puh-plåster på tummen.
Det blev en promenadseger för Reinfeldt.

Själv hittade jag - naturligtvis - ett plåster med den deppiga åsnan Ior.
Får se hur många poäng jag kommer att plocka...



Kommentarer
Postat av: Mrs Li

Här får du 10 p från mig ;)

2009-03-31 @ 21:28:50
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Tack. Ville har varit helt fascinerad. -Vad har du dä pappa? E de plosster??

2009-03-31 @ 23:45:38
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0