GUL KLOSS

Min snart 5-åriga dotter smyger fram genom lägenheten med händerna bakom ryggen.
Hon stannar framför mig och säger:
-Pappa....kan du gissa i vilken av mina händer som jag håller den gula klossen?
Jag kisar lite med blicken; försöker skapa illusionen av Stålmannens avslöjande röntgenögon men ger slutligen upp och pekar på hennes högra hand.
Hon tar fram den. Och visst ligger där en gul Duplo-kloss i näven.
Jag fnissar förtjust och lite malligt.

Sekunden senare tar hon fram sin vänstra hand.
Även denna innehåller en gul kloss.
Någon har uppenbarligen tittat för mycket på Små Einsteins...


Kommentarer
Postat av: Mrs Li

Du har en god dotter! Som bjöd dig på en sekunds god känsla ;)

2009-05-22 @ 08:20:33
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Visst är det så. Hon är cool.

2009-05-22 @ 16:48:28
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0