SKICKA EN POLACK I FRACK!

Jag har alltid försökt tänka globalt.
Jag älskar internationella sammanslutningar och har vid ett flertal gånger utropat nationalstatens definitiva död.
Trots allt handlar det ju faktiskt bara om streckade linjer på en fesen karta.

Med detta sagt finner jag det närmast ynkligt att vi i detta land, enbart kan rösta på svenska kandidater till EU-parlamentet den 7 juni.
Jag vill ju skicka en snajdig holländare i träskor, eller varför inte en proper polack i frack?

Äh, den här trångsyntheten får ni allt ta och ändra på.
Hör ni det, Bryssel och Strasbourg?


En av alla charlataner vi kan välja att skicka ner...en festlig kuf från Ystad.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jisses! Vem är han? Ska hålla ögonen öppna efter honom nästa gång.

2009-05-11 @ 15:46:08
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0