SVENSKA DANSBAND, SE HIT!

Jag vet att ni just nu stångar er blodiga för att snabbt öva in Alexander Rybaks schlagervinnande låt Fairytale med nyskriven,  svensk text.

För att göra er reverbfyllda börda något lättare, bjuder jag härmed på en översättning. Jag kräver inget omnämnande, ej heller några royalties.
Varsågoda, hör ni!

vers1
HÄROMDAN
NÄR JAG VAR YNGRE
SÅ KÖPTE JAG EN UNDULAT
SOM EN FINK
FAST LITE TYNGRE
FÖR EN FLICKVÄN, ETT SURROGAT

refr
JAG ÄR KÄR I ETT FJÄDERFÄ
SOM ÄR FAST I SIN BUR
JAG ÄR KÄR I ETT FJÄDERFÄ
FAN VAD SEGT, ELLER HUR?

vers2
DEN TITTAR UT GENOM SITT GALLER
SER PÅ MIG MED SORGSEN MIN
VARJE GÅNG I MINA BRALLOR
NÄR DET SKER, DET KITTLAR TILL

refr
JAG ÄR KÄR I ETT FJÄDERFÄ
SOM ÄR FAST I SIN BUR
JAG ÄR KÄR I ETT FJÄDERFÄ
FAN VAD SEGT, ELLER HUR?

Kommentarer
Postat av: Kerstin

eeooowww gaaad! you know where to find me.

2009-05-17 @ 19:37:44
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Mrs Li

HA HA HA!!!! :)



Det är direktöversättningen, från norska va?

2009-05-18 @ 19:12:38
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0