DET ÄR ARSLEVÄRMESKNAPPENS FEL

Batteriet till vår Opel Astra (tillverkad av General Fucking Motors 1995) har - återigen - gett upp.
Bilen strömlös, den står helt stilla och liksom hostar sig till döds i källargaraget.

Sara vet varför. Det är mitt fel.
-Det är du som använder bilen och enbart kör korta sträckor, samtidigt som du har fläkten på max med värmen på det allra högsta samtidigt som du envisas med att slå på den förbannade arslevärmesknappen i sätet.
Då går det så här!


Hon har givetvis rätt. Som alltid.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Långkalsonger i paketet på söndag??

2009-11-03 @ 23:04:39
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

I november 2007 bloggade jag så här, angående långkalsonger:



Efter att jag köpt kläder till barnen inne på Polarn O Pyret (Är det Reinfeldt och hon, Schenström, förresten??) lyckades expediten prångla på mig ett par långkalsonger.

I marrimekko-mönster. Hon hävdade att många män kan klä sig i detta. Och jag gick på den lätta.



Sara, när jag kommer hem med dessa långkalsonger:

-Är du dum i huvudet. Du skämtar, va? POP säljer ju bara barnkläder och kläder till gravida kvinnor, typ...du tar inte på dig dessa röda och vita kalsonger med orangefärgade muddar! Du hör vad jag säger!

-Eh..hon sa att även män kan ha detta för att sticka ut, liksom

-Ja. Vad fan skall hon säga? Hon står ju där för att sälja, fattar du väl??



Sedan tackade Sara för kalsongerna. Kanske har hon dem på sig imorgon.

2009-11-04 @ 18:23:12
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Åhh....herreguden! Det ÄR nog inte alltid så lätt att vara man va'?

2009-11-04 @ 20:52:15
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Nä, svårt att tolka alla signaler. Fast nånstans fick jag väl också en bekräftelse på det jag hela tiden trott - man kan inte gå omkring med röd/vit/orange-mönstrade långkalsonger om man är kille 30+.

Däremot - gärna neutrala långkalsonger i fars dagspresent.

2009-11-04 @ 21:31:28
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0