OM JAG VARIT ENTREPRENÖR

En insikt slog mig häromdagen; om jag varit entreprenör (vilket jag nu inte är) skulle jag eventuellt uppfunnit, producerat och sedan försökt sälja en liten plastbit, i kvadratisk form.

Denna plastlapp skulle vara 10 x 7 cm eller något i den stilen och skulle vara hopvikbar.
Den skulle vara tunn och genomskinlig men samtidigt lätt att desinficera och rengöra.
Troligen skulle den få ett flashigt namn såsom ANTI-FLU-WIZZARD eller liknande och syftet skulle vara lika angeläget som självklart.

Plastbiten skulle kunna bäras i plånboken för att sedan plockas fram då människor närmade sig en bankomat.
I ett nafs skulle personen kunna ta fram sin ANTI-FLU-WIZZARD och lägga den över bankomatens knappsats innan kod och belopp trycktes in.
På så sätt skulle denna bankomatkondom förhindra att svininfluensasmittan sprids via bankomaternas knappsatser.
Jag skulle få pris som kreativ innovatör, jag skulle belönas med serafimerorden  (självklart skulle ANTI-FLU-WIZZARD bli  kunglig hovleverantör, Kungen går ofta till bankomaten)  och möjligen vara aktuell för Nobels fredspris.

Synd bara att jag inte är någon entreprenör.


Kommentarer
Postat av: Hillton

Vill bara i all stillsamhet påpeka att det kan finnas ett klart samband mellan häftiga nysningar i handen och blanka ledstänger.

Fast å andra sidan nyttjar inte svin ledstänger...

2009-09-06 @ 19:02:16
Postat av: Nonsensakuten

Svinen använde ofta ledstänger förr men håller nu gradvis på att trappa ner, grymtas det...

2009-09-06 @ 19:19:48
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0