FRYZT PURJO

Min sambo Sara är en sådan människa som kräver starkt kaffe på morgonen för att fungera; för att överhuvudtaget medverka under de aktuella dygnstimmar som kräver medverkan och koncentration.
Utan kaffe blir allting pannkaka.
Innan kaffet är hon arg som ett bi, man skall helst inte tilltala henne.

Igår var barnen hemma från dagis (personalen var på fortbildning, snabbt skall det gå).
Familjen hade istället en helt underbar vårdag på Knösö, barnen testade årets sandleksaker för första gången i det sprittande solljuset.

Innan denna utflykt var det meningen att jag och Ville skulle veckohandla; för att underlätta manövern och försäkra sig om att allt gick rätt till, hade Sara skickat med mig en inköpslista.

Det var kött och det var bröd och det var pålägg och lax och tandkräm och hela klabbet.

Döm dock om min förvåning när ögonen landar på "fryzt purjo". Fryst med z.
Vad kan detta vara? Någon ny, polsk delikatess för mig ännu okänd?
Jag ringde Saras mobil men utan att få svar. Jag hittade ingen fryzt purjo.

Väl hemma, när jag höll på att packa upp, frågade jag vad hon hade menat.

-Va? Fryst purjo? Skrev jag så?
-Ja...med z...

Sara (som nu druckit upp sitt kaffe) bubblar ut i världens asgarv och urskuldar sig med att listan skrevs innan kaffet.
Fryst gräslök, skulle det visst vara...

Kommentarer
Postat av: PaljettenQ

Lite coolare, lite tuffare, lite godare purjo med Z:a. :)

2010-04-14 @ 15:36:50
URL: http://paljettenq.wordpress.com
Postat av: nipe

Hahaahah, tack för dagens asgarv! :-) Min systers man ringde henne från Ica en gång och frågade vilket som var persilja och vilket som var dill... men han hade nog med all säkerhet redan druckit sitt morgonkaffe. Din sambo verkar vara en kul typ, fniss...

2010-04-14 @ 22:33:23
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0