SCENER UR ETT FÖRÄLDRASKAP

Interiör, kök, tidig morgon. Pappan håller på med sina linser. Fyraårige sonen står vid diskbänken.

PAPPAN Ville, hoppa ner från diskbänken

VILLE Jag skall bara tvätta håret

PAPPAN Vad gör du med det där bananskalet?

VILLE Jag leker att det är mitt hår

PAPPAN Släpp! Lägg ifrån dig bananskalet!

VILLE (spolar vatten) Jag skall tvätta mitt hår nu. Det här är mitt hår

PAPPAN Det är det inte alls. Det är ett bananskal som du skall slänga i den bruna påsen. Lägg ifrån dig...

VILLE Nähä

PAPPAN Joho

VILLE Nähä

Pappan reser sig och går fram till diskbänken.

PAPPAN Så, nu tar jag det här bananskalet. Du kan inte hälla vatten på det, förstår du. Det är äckligt.

VILLE Men det är ju mitt hår

PAPPAN Nej. Det är inte ditt hår.

(Paus)

VILLE Nähä...det är inte mitt hår... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0