SÖDER-LOOK

Min frisyr lever sitt eget liv.
Eftersom mina hårsäckar troligen gillar att dansa twist, ser mitt hår ut som sprattlande hopprep. Lockar väller fram åt alla håll, det saknas helt struktur och den enda frisyr man kan skapa av detta är att kamma allting bakåt för att sedan med fingrarna dra fram någon slags lugg.
Som om jag kammat mig med en elvisp.

Värst av allt är när det vuxit till sig och det poppar fram små uvtottar utmed tinningarna. Konstiga saker som ser ut som små backhopparbackar som krullar sig runt öronen.

I ett anfall av kärvänlighet tillkännagav Sara häromdan att jag inte ser riktigt klok ut.
-Det ser ut som nån jävla tantfrisyr...som hon, politikern på 70-talet...
-Karin Söder? sa jag.
-Ja! Exakt. Rullat som en kanelbulle och konstiga tofsar som hänger utmed öronen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0