TRÄNGANDE BEHOV I TRÄNGSEL

Grannsämjan är stor i vårt flerbostadshus.
Vi känner verkligen att våra grannar uppskattar oss, gemenskapen är värdefull, vi umgås också på ett så naturligt och avslappnat sätt.
 
Bostadsrättsföreningen har i anslutning till garaget anordnat en gemensam toalett för trängande behov under pågående biltvätt och dylikt.
Toaletten ligger i en smal korridor och när man öppnar toadörren riskerar den som går i korridoren att få dörren i nyllet.
Detta hände nästan mig idag.

Jag var på väg mot garaget då toadörren flyger upp.
Det visar sig vara en ytterst vital äldre man som trots sina 89 år både kan sitta och gå, rasta hunden och kamma sig själv.
Nu håller han på att krocka med mig efter sitt toabesök.
-Det var djävligt skönt! säger han, troligen syftande på sina just avklarade åtaganden inne på WC.
Jag bara nickar lite undvärjande, något som får honom att tro att jag inte har hört honom.
-Det var jävligt skönt! säger han en gång till, lite högre den här gången.
Jag ler lite och mumlar ett "se där" och ett "vad bra" innan jag skyndar mig vidare.

Bakom mig hör jag honom en tredje gång, denna gång lite mer för sig själv:
-Jo...det var jävligt skönt...

Kommentarer
Postat av: Hillton

Shit happens!

2010-08-21 @ 22:51:35
Postat av: jessi

ja det är till att glädjas över vardagsbestyren :-)

2010-08-23 @ 15:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0