HAR NI NÅT ANSTÄNDIGT?

Som alltid när jag är inne på Systembolaget hade jag vässat öronen och satt ögonen på skaft.
Det skulle även denna gång visa sig vara värt det.
En medelålders man närmast småjoggade fram till en expedit och sa ganska högt:
-Du! Hej...jo...jag skulle vilja ha en anständig whisky....kan du visa mig?
Jag reagerade på uttrycket "anständig" då det lät lite roligt. Ungefär som att all whisky mannen tidigare inmundigat -per definition - har varit motsatsen till anständig, dvs oanständig.
Man kan se hur han öppnat flaskan i ett slutet sällskap och whiskyn genast satt igång med att dra fräckisar:
-Har du hört den här om nunnan i gurklandet? och så vidare...
En typisk, jäkla oborstad och oanständig whisky som inte går att ha i möblerade rum...
Jag bildgooglade "oanständig whisky" och detta var en av bilderna som dök upp...

Kommentarer
Postat av: jessi

här har nog mest serverats den oanständiga sorten :-)

2010-12-30 @ 21:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0