TOMTARNAS TELEGRAMBYRÅ del 15

Halmstad (TomTe)
Pulkaåkarnas fackförbund Pulkisterna kommenterar nu för första gången de strandade förhandlingarna med arbetsgivarsidan Svensk Pulkindustri.
Pulkisternas chefsförhandlare Käbi Bertilsson är besviken och säger till TomTe:
-Som alla pulkaåkare hade jag självklart räknat med att inför nästa avtalsperiod få påökt, nu ser det ut som att jag istället får nöja mig med att bli på-åkt.
Det kommer att bli väldigt svårt för mig att se medlemmarna i ögonen efter det här och då beror det inte enbart på att de har sina tjocka mössor neddragna.
Ursula Suur-Korvia

Kommentarer
Postat av: jessi

det blir säkert fler neddragningar. Nästa år får de åka stjärtlapp.

2010-12-17 @ 06:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0