VISSLANDE PAPPAN

Du vet hur det är ibland, man går omkring och visslar lite halvdiskret utan att tänka på vad man egentligen gör.
Jag brukar vissla lite småtyst för mig själv i de mest skiftande miljöer.
Ofta drar jag en liten visseltrudelutt på väg ut från dagis, efter att jag lämnat av barnen på morgnarna.

Det kan bli praktiskt taget vilken låt som helst, det är där det undermedvetna gör sig gällande. Väldigt kusligt.
Jag har visslat Lili & Susie, Elvis, Mozart, Bon Jovi, Lasse Stefanz, Jermaine Stewart (We dont have to take our clothes off - en passande låt för oss badkrukor), EMD, ja till och med Mikael Wiehes sång om Victor Jara har jag visslat - jag kan bara inte låta bli...

När jag lämnade dagis idag kom jag dock på mig själv halvvägs inne i min visseltolkning med att det här faktiskt var väldigt pinsamt och fan inte okej.
Jag hade visslat på Ian Dury & The Blockheads Sex and drugs and rock'n'roll.

Lyckligtvis är dagiset märkbart underbemannat under semestertider, vilket gör att jag nästan är helt säker på att ingen hörde mig.
Fast bara nästan.

Kommentarer
Postat av: Strössel

Avundsjuk, jag är så avundsjuk.... själv har jag svårt att vissla numera, eftersom jag ersatt mitt rökbegär med ett lika okontrollerat snusande... suck

2010-06-30 @ 23:12:02
URL: http://bahasas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0