BÄTTRE ÄN NORÉN

Gick in på stans charmiga lilla bokantikvariat idag. En lägenhet på bottenvåningen med skum belysning.
Tre goa gubbar trängdes med varsin kopp kaffe och böcker från golv till tak. Bred karlskronitiska:

Gubbe 1:
-Jag har precis börjat läsa Mankells nya..

Gubbe 2:
-Hur verkar den, då?

Gubbe 1:
-Jo, jag har inte kommit så långt men den verkar bra.

Gubbe 2:
-Själv håller jag på med Arne Dahl.

Gubbe 3:
-Han den norske.

Gubbe 2:
-Nej. Han är svensk. Han heter nåt nästan likadant. Det är en pseudonym.

Gubbe 1:
-Sen får man väl ta tag i de där om Salander. Har bara läst den första.

Gubbe 3:
-Vet ni vad jag läser?

Gubbe 1 och gubbe 2:

-Nej.

Gubbe 3:
-Text-tv.

Kommentarer
Postat av: Vita Brevis

Appropå bortglömda gubbar - jag kom på ett tips för Rimbloggen igår i duschen: Ingenting är längre som förut med Anders Fugelstad.....totalt bortglömd!

2010-03-08 @ 12:46:14
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/
Postat av: Nonsensakuten

Tack för tipset. Den skall jag kolla upp.

2010-03-08 @ 14:24:25
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0